Vill du arbeta för att välfärden ska sättas först i Göteborg?

Nu söker vi en stadssekreterare med inriktning på välfärdsfrågor!

Stadssekreterare med inriktning på välfärdsfrågor
Socialdemokraterna är partiet som sätter välfärden först. Göteborg regeras sedan valet 2018 av ett parlamentariskt svagt högerstyre i ett mycket komplicerat politiskt läge. Socialdemokraterna vill som oppositionsledare och största parti arbeta för ett Göteborg som är tryggare, mindre segregerat och mer jämlikt.

I stadshuset arbetar fyra kommunalråd och sju stadssekreterare med att omsätta partiets politik till praktik. Vi arbetar nära det lokala partidistriktet, med två övergripande mål: Att genomdriva maximalt med socialdemokratisk politik i opposition och att vinna valet 2022. Som största oppositionsparti sätter vi dagordningen för den politiska debatten, granskar högerstyrets misslyckanden och samarbetar brett för att få igenom våra förslag.

Generell profil
Vi söker dig som är ideologiskt övertygad socialdemokrat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är kreativ och prestigelös och en bra lagspelare. Du brinner för att socialdemokratin ska återta makten i Göteborg och har erfarenhet av partipolitiskt arbete. Engagemang inom arbetarrörelsens organisationer är meriterande.

Specifik profil
Som stadssekreterare med inriktning välfärdsfrågor stöttar du den socialdemokratiska gruppens arbete i frågor som rör äldreomsorg, funktionsstöd och sociala frågor. Antal ansvarsområden kan dock variera under anställningsperioden. Du brinner särskilt för att förbättra välfärden. Du har god insyn i den kommunala välfärdens organisation och Göteborgs Stads förvaltningsstruktur. Du har goda kunskaper om partipolitiskt arbete i kommunala nämnder och/eller styrelser samt kommunfullmäktige. Erfarenhet av arbete inom eller politiskt uppdrag kopplat till äldreomsorg, funktionsstöd, sociala frågor eller liknande verksamhet är meriterande.

Övrigt
Som stadssekreterare kommer du att arbeta nära våra kommunalråd och våra övriga politiska sekreterare i stadshuset i Göteborg. Du är knuten till ett kommunalråd, men utför även arbetsuppgifter åt andra vid behov. Arbetstiden är oreglerad enligt avtal, kvälls- och helgarbete är vanligt förekommande. B-körkort är meriterande.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning fram till 2022-12-31
Tillträde: 2021-04-01 eller enligt överenskommelse