Studier

Är du en vetgirig person? Vill du förändra vårt samhälle? Lika mycket nu som förr är kunskap makt. Att delta i studier och kurser är roligt och ett bra sätt att lära känna andra och samtidigt lära sig mer om vår politik.

Här hittar du information om våra introduktionsträffar för nya medlemmar, och mer info om partiets medlemsutbildningar som sker i 3 steg. Här hittar du också studiematerialet till partiets medlemsutbildning med fokus på vår ideologi, vår historia och vår organisation. Studiematerialet finns även översatt till engelska och arabiska.

Introduktionsträff för nya medlemmar

Medlemsutbildningar

Studieportalen

Studier inför EU-valet

Europas vägval – Nu är det snart val igen och mycket står på spel för medborgarna i Europas länder. I det här studiematerialet går vi igenom olika relevanta områden, ger fakta och argument samt ställer frågor för vidare diskussion inför valet i maj 2019. Tanken är att det ska vara ett verktyg för er som vill engagera er i valrörelsen, och en introduktion till EU och debatten om Europas framtid. I det sista kapitlet hittar ni också praktisk information, tips och idéer inför valrörelsen.

Studiematerialet är tänkt som en studiecirkel om fyra träffar, men det är helt upp till er hur ni väljer att lägga upp det. Det viktiga är att ni landar i en bra valrörelse. Studiecirkeln genomförs i flera uppsättningar. På anmälningslänken finns mer information.

Nytt studiematerial om EU-valet

Anmäl dig här

Klicka här för mer info om tid, datum och plats

Kontakt studieansvariga:
Carina Ring: 073-026 19 00 eller [email protected]
Anton Åvall: 073 084 82 49 eller [email protected]

Håll utkik här efter andra spännande kurser du kan söka till…