Medlemskap

Som medlem utgör du grunden för vårt parti. Det är dina perspektiv, dina insikter och ditt engagemang som ligger till grund för vår politik och vår gemensamma förmåga att förändra samhället.

Bli medlem genom att klicka här!

Det bästa sättet att starta engagemanget i Socialdemokraterna är att komma på en av våra välkomstträffar för nya medlemmar. Där får du information om hur du får ut mest av ditt engagemang i partiet och du har chans att ställa dina frågor och lufta dina tankar. Klicka här för att hitta en tid som passar dig!

Vill du vara med och påverka? Då finns flera möjligheter. Den största delen av verksamheten sker i S-föreningarna. Där träffas medlemmar för att bl.a. diskutera politik, skriva och driva förslag om partiets politik och verksamhet på såväl lokal som nationell nivå och umgås. Här hittar du kontaktuppgifter till våra föreningar.

Är du särskilt intresserad av ett specifikt politikområde? Kolla då in våra politikutvecklings-grupper! De diskuterar idéer till nya politiska förslag inom olika politikområden. Alla medlemmar är välkomna på deras möten. Läs mer här!

Autogiro
Du kan välja att betala din medlemsavgift med autogiro. En bonus med det är att man då kan välja om pengarna ska dras varje månad, varje kvartal, varje halvår eller en gång per år. Du kan alltså välja att betala exempelvis 20kr/månaden istället för 240kr/år.

Klicka här om du vill anmäla autogiro digitalt med hjälp av bankID.

Klicka på denna länken om du vill skriva ut autogiroblanketten för att sedan lägga på posten (porto betalt).