Kampanjer

Valarbeta i kyrkovalet – Du också !

Anmäl dig som valarbetare

Vi socialdemokrater sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Om det här samtalar vi med göteborgare. Och vi gör det varje dag under hela året. Valet till Svenska kyrkan den 19 september handlar om en kyrka att vara stolt över. Kyrkan ska behandla alla lika, oavsett kön, sexuell läggning eller var man kommer ifrån. Men högerkonservativa och nationalistiska krafter vill vrida klockan tillbaka.

DU behövs i valarbetet för varje röst vi värvar är viktig. I områdeskretsarnas och de geografiska s-föreningarnas aktivitetslista kan du se när deras aktiviteter är där du kan delta.

Anmäl dig som valarbetare

Utbildningar för valarbetare
Om du vill förbereda lite mer dig inbjuder partidistriktet till flera utbildningar kopplat till kyrkovalet. Välj om du vill träna på våra argument, kampanjverktyget Walk eller hur man bäst lägger upp ett politisk samtal. Läs mer och anmäl dig här.

Mer information
I vårt kalendarium hittar du vad som händer nära dig. Är du inte medlem är du välkommen att bli medlem så du sedan kan valarbeta med oss. För dig som är medlem finns mer kampanjinformation på intranätet Rosen om vad som händer i Göteborg och nationellt.

Har du frågor?
Kontakta valorganisatören i din områdeskrets eller organisationsombudsman Claes Wennberg på [email protected] eller tel 0708-146673

Uppdaterad 210702