Kampanjer

Valarbeta i kyrkovalet – Du också !

Vi socialdemokrater sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Om det här samtalar vi med göteborgare. Och vi gör det varje dag under hela året. Valet till Svenska kyrkan den 19 september handlar om en kyrka att vara stolt över. Kyrkan ska behandla alla lika, oavsett kön, sexuell läggning eller var man kommer ifrån. Men högerkonservativa och nationalistiska krafter vill vrida klockan tillbaka.

DU behövs i valarbetet för varje röst vi värvar är viktig. I områdeskretsarnas och de geografiska s-föreningarnas aktivitetslista kan du se när deras aktiviteter är där du kan delta.

Anmäl dig som valarbetare

Anmäl dig till utdelning vid förtidsröstningslokalen i Nordstan

Utbildningar för valarbetare
Om du vill förbereda lite mer dig inbjuder partidistriktet till utbildningar i samtalsteknik och digital dörrknackningar.
Tisdag 14 sept kl 19 – EXTRAINSATT
Onsdag 15 sept kl 19 – EXTRAINSATT
Anmälan till [email protected]

Mer information
kyrkovalsidan hittar du allt om valteknik och vilka våra kandidater är. I vårt kalendarium hittar du vad som händer nära dig. Är du inte medlem är du välkommen att bli medlem så du sedan kan valarbeta med oss. För dig som är medlem finns mer kampanjinformation på intranätet Rosen om vad som händer i Göteborg och nationellt.

Har du frågor?
Kontakta valorganisatören i din områdeskrets eller tf förste ombudsman Claes Wennberg på [email protected] eller tel 0708-146673

Uppdaterad 210913