Kampanjer

Vi socialdemokrater sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Om det här samtalar vi med göteborgare. Vi gör det varje dag under hela året. Coronapandemi eller inte.  Men ibland gör vi det lite intensivare än annars.

Anmäl dig här.

Vårkampanj 21 april till 21 maj
Ska vi stå starka inför valet 2022 behöver vi bli fler medlemmar. Ska vi fortsätta driva igenom mer socialdemokratisk politik och förhindra en högerkonservativ regering med stöd av Sverigedemokraterna måste vi prata ännu mer politik med göteborgarna, och det gör vi bäst tillsammans. I den moderatstyrda Västra Götalandsregionen läggs nu pengarna på hög istället för att användas till insatser mot pandemin och korta köerna. Kontrasterna i svensk politik har aldrig varit tydligare. Vi sätter välfärden först- före dyra privatiseringar och vinstjakt.

Var med Du också och samtala och värva medlemmar tillsammans med andra partivänner!  Alla kampanjtillfällen är öppna för alla medlemmar. Kontakta din lokala valorganisatör. Hela listan finns här.

Hur går en dörrknack via telefon till?
Vi träffas på det digitala mötesverktyget Zoom, har lite försnack, går igenom samtalsmanus och peppar tillsammans. Sedan knackar vi dörr via telefon var för sig under en knapp timme. Du ringer från din egen telefon. Vi avslutar med ett eftersnack och går igenom hur det har gått.

Aktiviteter i Vårkampanjen

Läs mer om varje aktivitet i kalendariet.

Värvarlöftet och värvartävling

Skulle alla medlemmar värva en kompis skulle vi bli dubbelt så stora. Så bygger vi en folkrörelse som kan engagera hela Sverige för en valseger 2022! Häng med du också och skriv under ditt värvarlöfte! Läs mer och anmäl dig här.

I Göteborg under vårkampanjen finns det också möjlighet att vinna en Ipad till värdet av 4 000kr. Priset går till den person som har värvat flest nya medlemmar under kampanjen. Så skriv upp dig på värvarlöftet, ställ frågan till de du känner eller när du deltar på aktiviteter under vårkampanjen. När du har värvat en person mejlar du till [email protected] för- och efternamn på den du värvade. Må bästa värvare vinna! Läs mer om tävlingsreglerna på intranätet Rosen.

Har du frågor?
Aktiviteter: Ombudsman Claes Wennberg på [email protected] eller tel 0708-146673
Medlemsvärvning: Ombudsman Alfred Johansson [email protected], tel 0730-783039

Anmäl dig här.

Är du osäker på det digitala mötesverktyget Zoom. Läs mer här.

Partiverksamheten fortsätter oförtrutet. I vårt kalendarium hittar du vad som händer nära dig. Är du inte medlem är du välkommen att bli medlem . På intranätet Rosen finns mer kampanjinformation om vad som händer i Göteborg och nationellt.

Uppdaterad 210517