Höstkampanj 21 sept – 25 okt

Vi socialdemokrater sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Om det här vill vi samtala med dig som göteborgare. Vi gör det varje dag under hela året. Coronapandemi eller inte.  Men ibland gör vi det lite intensivare än annars. Och under perioden 21 september tills 25 oktober 2020 ökar vi våra ansträngningar till samtal om det som är viktigt.

Här följer lite information dig som vill veta lite mer om VAD vi gör, VAR du kan träffa oss och vad DU kan bidra med.

Målen
Ingen ordentlig kampanj utan ordentliga mål. Vi planerar att erbjuda minst 70 kontakttillfällen, vi ska vara så bra att dem vi pratar med ska vilja bli medlemmar och vi ska lära oss använda vårt nya digitala kampanjverktyg.

När kan jag träffa en sosse?
Oftast än du tror. I vårt kalendarium hittar du hela aktivitetslistan, och den växer för varje dag.

Kan jag som inte är medlem hjälpa till?
Självklart. Bli medlem först och skicka sedan ett ebrev till [email protected] och berätta att du vill hjälpa till.

Vad kan jag som redan är medlem göra?
– Kontakta din s-förening och hjälp till med att arrangera öppna zoom-möten och dörrknackningar via telefon.
– Anmäla dig till en introduktionsutbildning i kampanjverktyget (vi använder mobiltelefonen). Se efter  ”Introduktionsutbildning – Dörrknackning via telefon” i kalendariet.

Välkommen att höra av dig till kampanjledare ombudsman Claes Wennberg, tel 0708-146673, [email protected].