Fira digitalt 1 maj med Socialdemokraterna och LO i Göteborg!

Självklart ska vi fira 1 maj även i år, om än på ett annorlunda sätt – nämligen främst digitalt!

Kl.10 på 1 maj sänder Socialdemokraterna och LO i Göteborg ett eget 1 maj-program. Det blir bland annat panelsamtal om hur vi åstadkommer ett starkare samhälle, om situationen för unga och om Coronakrisen, olika inslag samt tal från utbildningsminister Anna Ekström. Denna sändning kommer gå att följa på Facebook-sidorna ”Socialdemokraterna i Göteborg” och ”LO Västsverige” samt Öppna kanalen Göteborg.

Kl.11 är det dags för nationell 1 maj-sändning med bland annat tal av statsminister Stefan Löfven och LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson samt musik från Bo Kaspers orkester. Det kommer att sändas på Facebooksidorna ”Socialdemokraterna” och ”LO Sverige” samt på SVT Forum.

Så kan du vara med och fira 1 maj
– Följ livesändningarna, delta i kommentarsfälten och uppmana vänner och bekanta att göra detsamma.
– Stöd vår 1 maj-insamling till förmån för sjukstugan i Uroa på Zanzibar. De saknar nödvändigt material för att hantera Coronapandemin och är i stort behov av resurser. Swisha till 1234652319. Märk din insättning med ”1 maj”.
– Uppdatera din profilbild med årets första maj-märke. Klicka här.
– Köp årets 1 maj-märke. Läs mer här.
– Häng ut något rött från balkongen eller fönstret. Ta en bild och ladda upp på sociala medier med #förstamaj

Så gör du för att se på Öppna kanalen Göteborg
Såhär skriver Öppna kanalen på sin hemsida:
”Öppna Kanalen sänder dygnet runt i Com Hems analoga (S11) och digitala grundutbud på kanalplats 450 i boxen, i Telias digitala box på kanalplats 500 i Sappas digitala nät på kanalplats 20 för kunder med HD-mottagare och i Telenor, Bredbandsbolaget och Canal Digital på kanalplats 299. Vi når upp till 650 000 hushåll i Göteborg, Partille, Mölndal, Bohus, Härryda, Kungälv, Kungsbacka, Lerum och Alingsås, samt 8.000 hotellrum och samtliga studentbostäder i Göteborg.”