Vårt parti

Socialdemokraterna är ett folkrörelseparti. Ju fler som engagerar sig och bidrar med med sin energi och sina perspektiv och erfarenheter, ju bättre blir vår förmåga att bygga ett starkare och tryggare samhälle. Som medlem utgör du grunden för vårt parti.

Vill du vara med och påverka? Gå med i en av våra S-föreningar! Vardagspolitiken bedrivs i S-föreningen. Bland grannar och arbetskamrater diskuteras och bestäms de lokala frågorna. Varje förening beslutar själva hur de ska bedriva sin verksamhet och föra sina åsikter, krav och idéer vidare. Föreningens styrelse väljs direkt av medlemmarna vid årsmötet. Att vara aktiv i en förening är ett roligt sätt att vara engagerad i partiet, här träffas medlemmar regelbundet för att diskutera politik och umgås. Om du vill bli medlem i en förening gör du det smidigast genom att skicka ett mail till: [email protected]

Den största delen av våra föreningar är stadsdelsföreningar men vi har också kvinnoklubbar, arbetsplatsföreningar, religiösa föreningar, kulturföreningar samt ungdomsföreningar. Alla föreningar tillhör partidistriktet.

Föreningar

Introträffar för nya medlemmar