Vill du veta mer om Socialdemokraternas politik nationellt kan du läsa mer här.
Vill du veta mer om vår politik i Västra Götalandsregionen kan du läsa mer här.

Här nedan kan du läsa mer om vår politik för Göteborg

Här hittar du våra vallöften och vårt valmanifest

Göteborg är fantastiskt, men något är på väg att gå förlorat. Vår stad kan bättre. Det är dags att säga som det är och göra det som krävs. Vi ska inte ha bostadsområden där ungdomar inte klarar skolan och lockas av gängen. Där familjer bor trångt och många kvinnor aldrig jobbat. Vi ska mobilisera hela samhället för att bryta segregationen.

Så vill vi bryta segregationen i Göteborg

Samhället ska trycka tillbaka det grova våldet i Göteborg

Högerpartierna vill att vinstjakt ska styra i skolan och att din plånbok ska avgöra din plats i vårdkön. Vi vill istället sätta välfärden först för att korta vårdköerna och ge mer tid till de äldre i omsorgen. Välfärdens medarbetare förtjänar samhällets respekt med goda villkor och bra löner. Våra skattepengar ska gå till barn, elever och patienter – inte till vinster i stora koncerner.

Ta tillbaka kontrollen över göteborgarnas välfärd

Klimatförändringarna sker här och nu. Att klara klimatet är inte ditt ansvar, det är vårt gemensamma. Det är också en möjlighet för hela Sverige, inte minst Göteborg. Vi ska snabbt bygga ut mer billig el och storsatsa på banbrytande teknik. Vi ska använda klimatomställningen för att göra industrin grön och skapa tusentals nya industrijobb, med schyssta villkor, i hela Göteborg.

Vi ska använda klimatomställningen för framtidens schyssta jobb

Vi socialdemokrater är stolta över Göteborg.
Vi vet att vårt Göteborg kan bättre.

Other languages