Bli en valvinnare

Här kan du läsa mer om vår politik.

Bli en valvinnare genom att delta i någon av de prioriterade valaktiviteterna: dörrknackning och ringning.

1. Först – bli medlem

Vill du hjälpa till att valarbeta men ännu inte är medlem i Socialdemokraterna? Det första steget är att du blir medlem. Anmäl dig här.

2. Knacka dörr

Dörrknackning är en prioriterad metod eftersom det ger möjlighet till personliga, fysiska möten och att vi söker upp de väljare som är viktigast för oss att prata med. Att prata politik med göteborgare är det roligaste som finns. Vi använder kampanjverktyget appen Ecanvasser Walk, och det är viktigt att du själv registrerar dina samtal. Är du osäker på hur man gör? Oroa dig inte, du som är ny får alltid gå tillsammans med någon som knackat förut och får hjälp med ett samtalsstöd. Varje aktivitet leds av en erfaren knackledare. Ansvarig är ombudsman Tamara Nesic, [email protected] tel 072-210 19 36. Du hittar bakgrundsmaterial på Rosen För Alla.

3. Ring tillsammans med andra

Välkommen att delta när vi från Järntorget (partiexpeditionen på Järntorget 8 fram tills 11 augusti därefter från Valcenter Mötesplats på Södra Allégatan 1B) tillsammans ringer målgruppsväljare. Vi använder ett enkelt verktyg som gör att vi kan prata med flera under en begränsad tid. Du får introduktion, samtalsstöd och varje aktivitet leds av en utbildad samtalsledare. Ansvarig är ombudsman Märta Alnebratt, [email protected] , tel 076-0507010.

4. Ring på egen hand när du har tid

Kampanjverktyget appen Ecanvasser Walk ger möjlighet för dig att själv ringa när du har möjlighet till målgruppsväljare. Vi har särskilda ringlistor för detta (ej samma listor som till dörrknackning) och särskilt samtalsstöd.  Är du intresserad och vill delta anmäler du dig till ombudsman Tamara Nesic,  [email protected] eller 072-210 19 36. Du hittar bakgrundsmaterial på Rosen För Alla.

5. LO-fackliga aktiviteter på arbetsplatserna och ringningar

Välkommen att valarbeta tillsammans med ditt LO-fackförbund. Kontakta din fackliga organisation eller någon av nedanstående för mer information:
Kristofer Bergman, IF Metall [email protected]
Ulla-Britt Thor, Handels [email protected]
Lena Dahlqvist, Kommunal [email protected]
Jane Åberg, Seko [email protected]
Eva Olofsson, partidistriktet, [email protected]

6. Anmälningslänkar

🔽 Anmäl dig till dörrknackning, att ringa tillsammans och valarbetarregistret! 🔽

AUG

SEPT

Anmäl dig här för att hjälpa till att bemanna någon av våra valstugor.
Valstugor

Anmäl dig gärna också till valarbetarregistret så blir du kontaktad när vi behöver din hjälp.
Valarbetarregistret

7. Utbildning i appen Ecanvasser Walk

Känner du dig osäker på hur du använder kampanjverktyget Ecanvasser Walk som vi använder i dörrknackning och när vi ringer på egen hand?  Välkommen till en utbildning i Ecanvasser Walk och lära dig hur vårt kampanjverktyg fungerar. Utbildningarna hålls på partiexpeditionen på Järntorget 8 vid följande tillfällen:

• Måndag 15 augusti kl. 17-19
  • Söndag 21 augusti kl. 13-15
  • Torsdag 25 augusti kl. 18-20

Vid behov kommer fler utbildningstillfällen att annonseras.
Ansvarig är ombudsman Tamara Nesic, [email protected] eller 072-210 19 36

Anmäl dig till Walk-utbildning här!

Har du övergripande frågor går det bra att kontakta tf valledare Claes Wennberg, [email protected], tel 0708-146673.

Uppdaterad: 220811