Vad tycker Göteborg?

Socialdemokraterna är göteborgarnas parti. Vi ser det som vår uppgift att driva politiska förslag som gynnar det stora flertalet, inte bara några få. Vår prioritering är tydlig: Vi sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Med det menar vi att göteborgarnas skattekronor i första hand ska gå till skolan, vården och omsorgen. Skattepengar ska inte förslösas på vinstjakt, dyra privatiseringar eller onödiga projekt.

För att på bästa sätt kunna företräda göteborgarna så vill vi hela tiden hålla oss uppdaterade kring vad ni tycker. Därför har vi lanserat ”Vad tycker Göteborg?”. Konceptet är enkelt: här ställer vi frågor till er göteborgare. Vi hoppas ni vill svara!

Sälj inte ut Göteborg!
Göteborg ska inte bli som Stockholm. I Göteborg bor vi tillsammans. Vi har inte sålt ut nästan alla hyresrätter som Stockholm. Här bor fortfarande undersköterskan och ingenjören sida vid sida och deras barn leker tillsammans.

Det kan låta självklart, men det är det inte. Högerstyret vill sälja ut tusentals hyresrätter över hela Göteborg – precis som i Stockholm, där folk med vanliga inkomster knappt har råd att bo kvar.

Vill du också att Göteborg ska vara en blandad stad? Tillsammans kan vi stå upp för hyresgästernas trygghet. Var med och stoppa högerstyrets utförsäljningsvåg!

Skriv under vår namninsamling här!

Håller du med oss om problemen med marknadsskolan?
Vårt mål är en jämlik skola som ger alla barn rätt start i livet oavsett var man bor, vad man har för förutsättningar eller storleken på föräldrarnas plånbok. Dagens marknadsskola leder ofta till motsatsen. Vi tycker att det finns en rad stora problem med marknadsskolan. Håller du med oss?

Svara gärna på våra frågor!

Så hanterar vi dina uppgifter:
Läs vår integritetspolicy här. Vid namninsamlingar blir dina uppgifter allmän handling och de kan delas med de ansvariga makthavare som vi försöker påverka. Vi raderar uppgifterna senast efter tre månader eller vid den tidpunkt vi anger. Har du frågor? Kontakta kommunikationsombudsman Anton Åvall på [email protected] eller 0730-84 82 49.