Vad tycker Göteborg?

Socialdemokraterna är göteborgarnas parti. Vi ser det som vår uppgift att driva politiska förslag som gynnar det stora flertalet, inte bara några få. Vår prioritering är tydlig: Vi sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Med det menar vi att göteborgarnas skattekronor i första hand ska gå till skolan, vården och omsorgen. Skattepengar ska inte förslösas på vinstjakt, dyra privatiseringar eller onödiga projekt.

För att på bästa sätt kunna företräda göteborgarna så vill vi hela tiden hålla oss uppdaterade kring vad ni tycker. Därför har vi lanserat ”Vad tycker Göteborg?”. Konceptet är enkelt: här ställer vi frågor till er göteborgare. Vi hoppas ni vill svara!

Håller du med oss om problemen med marknadsskolan?
Vårt mål är en jämlik skola som ger alla barn rätt start i livet oavsett var man bor, vad man har för förutsättningar eller storleken på föräldrarnas plånbok. Dagens marknadsskola leder ofta till motsatsen. Vi tycker att det finns en rad stora problem med marknadsskolan. Håller du med oss?

Svara gärna på våra frågor!

Bor du i Tynnered?
Nu vill vi veta vad just du tycker om hur det är att bo i din stadsdel!

Svara gärna på våra frågor!