Vad tycker Göteborg?

Socialdemokraterna är göteborgarnas parti. Vi ser det som vår uppgift att driva politiska förslag som gynnar det stora flertalet, inte bara några få. Vår prioritering är tydlig: Vi sätter välfärden först – före dyra privatiseringar och vinstjakt. Med det menar vi att göteborgarnas skattekronor i första hand ska gå till skolan, vården och omsorgen. Skattepengar ska inte förslösas på vinstjakt, dyra privatiseringar eller onödiga projekt.

För att på bästa sätt kunna företräda göteborgarna så vill vi hela tiden hålla oss uppdaterade kring vad ni tycker. Därför har vi lanserat ”Vad tycker Göteborg?”. Konceptet är enkelt: här ställer vi frågor till er göteborgare. Vi hoppas ni vill svara!

Sälj inte ut Göteborg!
Göteborg ska inte bli som Stockholm. I Göteborg bor vi tillsammans. Vi har inte sålt ut nästan alla hyresrätter som Stockholm. Här bor fortfarande undersköterskan och ingenjören sida vid sida och deras barn leker tillsammans.

Det kan låta självklart, men det är det inte. Högerstyret vill sälja ut tusentals hyresrätter över hela Göteborg – precis som i Stockholm, där folk med vanliga inkomster knappt har råd att bo kvar.

Vill du också att Göteborg ska vara en blandad stad? Tillsammans kan vi stå upp för hyresgästernas trygghet. Var med och stoppa högerstyrets utförsäljningsvåg!

Skriv under vår namninsamling här!

Sälj inte ut våra sjukhus!
Vårdens pengar ska gå till vården, inte till dyra privatiseringar och vinstjakt. För oss socialdemokrater är detta självklart men sjukvårdens högerstyre håller inte med. De tvingar vår gemensamt ägda vård att göra sparplaner och avskeda personal för att istället kunna köpa in dyr privat vård för pengarna. Nu har Moderaterna bestämt sig för att ta nästa steg i sin privatiseringsplan och sälja ut akutsjukhus. Är det delar av Sahlgrenska som ska säljas ut? Eller något annat sjukhus i Göteborgstrakten?

Ta ställning mot Moderaternas privatiseringar! Skriv på mot utförsäljningar av våra sjukhus!

Skriv under vår namninsamling här!

Så hanterar vi dina uppgifter:
Läs vår integritetspolicy här. Vid namninsamlingar blir dina uppgifter allmän handling och de kan delas med de ansvariga makthavare som vi försöker påverka. Vi raderar uppgifterna senast efter tre månader eller vid den tidpunkt vi anger.

Har du frågor? Kontakta kommunikationsombudsman Anton Åvall på [email protected] eller 0730-84 82 49.