Stadssekreterare med inriktning på ekonomi

Socialdemokraterna är göteborgarnas språkrör i politiken. Göteborg regeras sedan årsskiftet av ett svagt högerstyre i ett mycket komplicerat parlamentariskt läge. Socialdemokraterna vill som oppositionsledare och största parti arbeta för ett Göteborg som håller ihop och blir mer jämlikt. Vi sätter välfärden först. I stadshuset arbetar fyra kommunalråd och sju stadssekreterare med att omsätta partiets politik till praktik. Vi arbetar nära det lokala partidistriktet, med ett övergripande mål: Att bidra till en socialdemokratisk valseger 2022. Vi söker dig som delar socialdemokratins ideologi och värderingar och är politiskt engagerad. Du har goda kunskaper i nationalekonomi, företagsekonomi, förvaltningsekonomi eller liknande och god politisk-ekonomisk analysförmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är flexibel och prestigelös och en bra lagspelare. Arbetslivserfarenhet av kommunalekonomiska frågor och engagemang inom arbetarrörelsens organisationer är meriterande. Som stadssekreterare kommer du att arbeta nära våra kommunalråd och våra övriga politiska sekreterare i stadshuset i Göteborg. Arbetstiden är oreglerad enligt avtal, kvälls- och helgarbete är förekommande.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning fram till 2022-12-31
Tillträde: 2020-01-01 eller enligt överenskommelse
Löneform: Månadslön
Sysselsättningsgrad: 100%