Medlemsutbildning

Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också en viktig  del i byggandet av en stark partiorganisation, och höjer dessutom nivån i hela vårt studiesystem.

Alla medlemmar är välkomna att gå medlemsutbildning. Den startar med en grundläggande utbildning med 6 träffar och bygger därefter på med ytterligare 6 träffar. Påbyggnaden efter dessa två är en helgkurs på internat eller externat. Du måste starta med träff 1 och sedan kan du hoppa fram och tillbaka mellan träffar och olika dagar.

Läs mer om Socialdemokraternas medlemsutbildningar här!

Genom medlemsutbildningen får du som medlem möjlighet att lära dig mer om Socialdemokraterna, vår politik, våra värderingar och historia och diskutera dina tankar med andra medlemmar. Alla medlemmar är välkomna att anmäla sig. Utbildningen startar med en grundläggande fas om 6 träffar och bygger därefter på med ytterligare 6 träffar. Efter det är det möjligt att gå ytterligare steg tillsammans med medlemmar från övriga landet.

Anmäl dig här.

Under hösten hålls medlemsutbildningen digitalt via videokonferensverktyget Zoom med anledning av Corona. Är du ovan vid Zoom? Läs mer här.