Medlemsutbildning 2019

Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också en viktig  del i byggandet av en stark partiorganisation, och höjer dessutom nivån i hela vårt studiesystem.

Alla medlemmar är välkomna att gå medlemsutbildning. Den startar med en grundläggande utbildning med 6 träffar och bygger därefter på med ytterligare 6 träffar. Påbyggnaden efter dessa två är en helgkurs på internat eller externat. Du måste starta med träff 1 och sedan kan du hoppa fram och tillbaka mellan träffar och olika dagar.

Läs mer om Socialdemokraternas medlemsutbildningar här!

Snart börjar höstens medlemsutbildningar! Genom dessa får du som medlem möjlighet att lära dig mer om Socialdemokraterna, vår politik, våra värderingar och historia och diskutera dina tankar med andra medlemmar. Alla medlemmar är välkomna att anmäla sig. Medlemsutbildningen startar med en grundläggande fas om 6 träffar och bygger därefter på med ytterligare 6 träffar. Efter det är det möjligt att gå ytterligare steg tillsammans med medlemmar från övriga landet.

Medlemsutbildning del 1
Tisdagar kl.18-21
Partidistriktets expedition, Järntorget 8
Träffar: 24/9, 8/10, 22/10, 5/11 och 3/12.
Anmäl dig här.

Medlemsutbildning del 2, dagtid kl.10-13
Partidistriktets expedition, Järntorget 8
Träffar: 19/9, 3/10, 17/10, 31/10, 14/11 och 28/11.
Anmäl dig här.

Medlemsutbildning del 2, kvällstid kl.18-21
Partidistriktets expedition, Järntorget 8
12/9, 26/9, 10/10, 24/10, 7/11 och 21/11.
Anmälan dig här.

Medlemsutbildning steg 3
Du som har gått medlemsutbildning steg 1 och 2 är nu välkommen att söka till steg 3. Medlemsutbildningen vänder sig till dig som är nyfiken på, och vill veta mer om hur man på olika sätt kan vara med och påverka samt göra insatser för partiet.