Kyrkovalsmaterial

19 september är det kyrkoval. Då står vår vision om en öppen och solidarisk folkkyrka mot högerkonservativa krafter som vill vrida klockan tillbaka och nyttja kyrkan som ett verktyg i sina försök att omstöpa samhället.

På denna sida hittar du våra kyrkovalsmaterial. Allt material finns att hämta på partidistriktets expedition på Järntorget 8. Notera att du behöver beställa materialet av expeditionen i förväg då personalen som regel arbetar hemifrån, samt då en del av materialet trycks på beställning. Beställ materialen genom att maila [email protected] eller ringa 031-339 63 00.

Huvudfolder
Denna folder är tänkt att användas vid alla materialutdelningar. Kommer att finnas färdigtryckt inom några dagar.

Lokala flygblad
Varje församling/pastorat har ett flygblad med punkter från de lokala handlingsprogrammen som togs fram under våren. Trycks på beställning.

Askim

Västra Frölunda

Domkyrkopastoratet

Carl-Johan

Örgryte

Nylöse

Torslanda Björlanda

Lundby

Backa

Facklig-politiska flygblad
Två flygblad med temat Svenska kyrkan som viktig aktör för schyssta löner och arbetsvillkor. Kommer att finnas färdigtryckt inom några dagar.

Varför ska en undersköterska rösta i kyrkovalet?

Varför ska en hantverkare rösta i kyrkovalet?

Valskylt
Denna skylt kan placeras på exempelvis gräsmattor. Kommer att finnas att hämta ut inom några dagar.

Har du frågor? Kontakta kommunikationsombudsman Anton Åvall på [email protected] eller 0730-84 82 49.