Välkomna till El-Sossarnas paneldiskussion om bostäder

28 juni KL: 17:30 - 19:30

Välkomna till Elektrikernas Socialdemokratiska förenings öppna medlemsmöte där vi bjuder in till en paneldiskussion om bostäder och allmännyttan i Göteborg.

Bostadspolitik är något som är högaktuellt i hela landet, vi behöver bygga väldigt många fler bostäder för att mota den bostadsbrist vi idag har. Sverige hade en gång en mycket framgångsrik social bostadspolitik, där utgångspunkten var att bostaden både var en medborgerlig rättighet samt en avgörande tillgång och resurs i samhällsekonomin.

Bostadssektorn som vi nu har i Sverige, är en av världens mest marknadsliberala, vilket lett till ett väldigt stort underskott på bostäder. Detta sett i relation till medborgarnas behov och deras betalningsförmåga.

El-sossen bjuder därför in till denna paneldiskussion för att få höra mer hur Socialdemokraterna i Göteborg, Hyresrättsföreningen samt Riksbyggen ser på denna utveckling och hur de ser på Göteborgs framtida bostäder.

Därför har vi nöjet att välkomna följande personer till panelen:

Jonas Attenius – Socialdemokraterna i Göteborg
Andreas Sjöö – Hyresrättsföreningen Göteborg
Ulrika Nyström – Riksbyggen Göteborg

Moderatorn för diskussionen är Rikard Andersson – LO-distriktet i Västsverige. Självklart kommer det finnas möjlighet för er som är deltagare att ställa frågor till panelen under mötet.

Vid frågor kring mötet kontakta Jonas Eriksson på 072-218 93 28 eller mejl [email protected]

Varmt välkomna!

Datum: måndag 28 juni