Valberedningsträff kl 18-20

08 juni
digitalt via zoom

Digitalt möte för alla som sitter i en valberedning. Inbjudan har gått ut till de som har uppdraget.

”Valberedningen är föreningsmedlemmarnas viktigaste instrument för att skapa och bibehålla en fungerande styrelse. En styrelse som på ett tryggt och stabilt sätt ska föra föreningens verksamhet framåt. En väl fungerande valberedning är därför en förutsättning för att demokratin i föreningen ska säkerställas”

Vi inbjuder dig till en kväll för att få inspiration, nätverk, tips och hjälp för det viktiga arbetet. Det kan ibland vara svårt att hitta lämpliga partivänner eller så blir arbetet onödigt bråttom på slutet för att det kom igång för sent. Årsmötet kanske känns långt borta just nu, men efter sommaren och valrörelsen går hösten fort.
Det är viktigt att ha en plan för arbetet som ska göras. Vilka är vi i valberedningen? Hur lägger vi upp arbetet? Vad ska vi tänka på? Vem gör vad? Hur får vi in nomineringar? Intervjuer? Protokoll? Närvaro?

Frågor
kontakta [email protected]