Vad engagerar oss politiskt?  – Öppet möte med V Frölunda s-förening

Vad engagerar oss politiskt? – Öppet möte med V Frölunda s-förening

01 december KL: 18:00 - 20:00

Nu när vi snart går in i en valrörelse är det viktigt att vi kommer ihåg vad det är som motiverar oss att engagera oss politiskt och arbeta för specifika politiska frågor. Det är viktigt att vi ställer oss dessa frågor för att vi ska knyta tillbaka till våra politiska rötter och fortsätta bygga ett genuint politiskt engagemang. Därför anordnar vi i Västra Frölunda socialdemokratiska förening ett öppet möte där vi bjuder in både medlemmar och nyfikna icke medlemmar till en hel kväll ägnad åt vår ideologi och vår politik.

Kvällen till äran har vi en särskilt inbjuden gäst – Jonas Attenius, kommunstyrelseledamot och gruppledare för socialdemokraterna i kommunstyrelsen. Jonas kommer att ge oss en överblick av kommunpolitiken och de ideologiska ståndpunkter som utmärker kommunpolitiken. Vi kommer att prata om praktiska frågor som kommunal budget, våra kommunpolitiska strider under den gångna mandatperioden och de utgångspunkter för våra politiska ställningstaganden i kommunen. Jonas är också med oss denna kväll för att hjälpa oss med våra egna frågor och funderingar och för att vi ska kunna göra tuffa politiska och ideologiska ställningstaganden framöver.

Vi träffas onsdagen den 1/12 kl. 18:00 under trygga former via digitala mötesverktyget Zoom. Intresserade skickar anmälan till:

[email protected]

Hjärtligt välkomna att vara med oss för att diskutera socialdemokratisk politik och ideologi. Hoppas att du får med dig värdefulla kunskaper för ditt framtida politiska engagemang.

Väl mött,

Västra Frölunda S-förening