Supervalupptakt med Magdalena

14 augusti KL: 10:00 - 17:30
Posthotellet på Drottningtorget, Gustaf Adolfs Torg samt Biskopsgården/Hammarkullen (Visa karta)

En hel dag för valseger
Vi startar kl 10.00 på Posthotellet med valupptakt. Vi äter där en lättare lunch och därefter går tillsammans till Gustaf Adolfs torg för att kl 14.00 lyssna på Magdalena Anderssons sommartal. Direkt efter sommartalet kl 15.00 tar abonnerade bussar oss till Hammarkullen och Biskopsgården för valrörelsens största dörrknackning!

Valupptakten kl 10.00

Endast för partimedlemmar. Anmälan via https://response.questback.com/socialdemokraterna/supervalupptakt . Under Supervalupptakten (som arrangeras tillsammans med Göteborgsområdets partidistrikt) talar LO:s vice ordförande Therese Guovelin och partisekreterare Tobias Baudin, vi inspireras om hur vi får till den bästa kampanjen och vi tränar på argumenten i vårt valmanifest.

Plats: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10.

09.15   Kaffe.
10.00   Mötet öppnas av Mattias Jonsson och Aylin Fazelian
10.30   Valpepp med Therese Guovelin och Tobias Baudin
11.00   Kampanjmetoder – Knackning, ringning, fackliga samtal.
11.30   Paus
11.45   Göteborgsmedlemmar: Argumentationstrimning och presentation av valmanifest
13.00   Avslutning med kaffe, wraps och promenad till Gustaf Adolfs torg

Barnrum
Det kommer finnas ett barnrum med personal för föräldrar som behöver ha med sig barnen till valupptakten.

Insamling
Under mötet kommer vi att samla in pengar och hjälpmaterial till Ukraina via organisationen ”Help Ukraine Gothenburg”.  Det finns ett stort behov av pengar, men även följande material och produkter kan skänkas: Torrvaror/konserver, frystorkad mat, sovsäckar/liggunderlag, mjukiskläder, hygienartiklar, nya underkläder, ryggsäckar, skolmaterial, smärtstillande receptfri medicin. Tag med dig och lämna på mötet.

Magdalenas sommartal kl 14.00

Magdalena Andersson sommartalar i år på Gustaf Adolfs torg. Scenprogrammet börjar vid klockan 14, men vi har familjeaktiviteter, gratis glass och underhållning redan från kl. 13. Så bjud med familj, vänner, jobbarkompisar så vi fyller Gustaf Adolfs torg.

Valrörelsens största dörrknackning kl 15.00

Endast för partimedlemmar. Anmälan via https://response.questback.com/socialdemokraterna/supervalupptakt . Nu sätter vi rekord! Direkt efter sommartalet kl 15.00 tar hyrda bussar oss från Gustaf Adolfs torg till Hammarkullen och Biskopsgården. Där siktar vi på att knacka över 600 dörrar med budskapet om att rösta på Magdalena. Häng med andra sossar (och en och annan minister) och slå valrörelserekord! 🌹

Har du frågor om Supervalupptakten? Kontakta ombudsman Carina Ring på [email protected] eller tel 073-026 19 00.