Studiecirkel i Högsbo sdf

13 april KL: 19:00 - 20:00

Studiecirkel: Vi synar Reformisterna!

Har man haft koll på läget nyligen kan man inte ha missat Reformisterna, Stockholms största S-förening med medlemmar och nätverk över hela Sverige. D ehar avlagt en hel del rapporter, bl a “Välfärdsrapporten”, “Reformbudget”, och nyligen “Grön Ny Giv för Sverige”. Deras frontfigur Daniel Suhonen syns ofta i media. Till stor del är Reformisterna sammankopplade med tankesmedjan Katalyst som utgav nyligen en gedigen samling artiklar med titeln ‘Klass i Sverige’. Reformisternas motioner framlagda på senaste DÅK i Stockholm kommer med stor sannolikhet att vara aktuella på den stundande 41:a ordinarie kongress i Göteborg.

Kanske dags att bekanta sig med Reformisterna? Vi tycker det. Kommer deras förslag att vinna gehör i partiet i stort? Det får vi diskutera och se. Vad skulle Reformisternas politiska förslag innebär för oss i Göteborg är också värt att tanka på.

I god Socialdemokratisk ordning startar Högsbo Socialdemokratiska Föreningen en studiecirkel för att blötta och stöta Reformisterna med start 13 april kl. 19-20 via Zoom, förstås. Vi kommer att träffas ytterliga 4 gånger (27/04, 11/05, 25/05, 08/06) och vi tar Reformisternas eget studiematerial som utgångspunkt: https://www.reformisterna.se/s/Reformisterna-studiematerial-web.pdf

Vid första sammankomsten diskuterar vi kapitel 4 (sidorna 29-36) i studiematerialet och lägger upp spelplanen för resten. Var med!

Anmäl ditt intresse idag till Dennis Day [email protected] /tel. 0707765098.