Lunchsamtal med Wallström och Damberg om Trygghet i en ny värld

09 maj KL: 12:00 - 13:00
Vasagatan 1, Handelshögskolan, Malmstenssalen (Visa karta)

Onsdag 9 maj anordnar Utrikespolitiska föreningen i samarbete med Göteborgs socialdemokratiska högskoleförening ett öppet lunchsamtal med utrikesminister Margot Wallström och näringsminister Mikael Damberg på temat ”Trygghet i en ny värld”. Ministrarna kommer ge sin syn på vad trygghet betyder i en ständigt föränderlig värld, feministisk utrikespolitik, globalisering, framtidens arbetsmarknad och innovation. Samtalet avslutas med en frågestund där publiken får ställa frågor.
___________________________________________________
Plats: Malmstensalen, Handelshögskolan.Vasagatan 1, Göteborg.
__________________________________________________
Evenemanget är öppet för Utrikespolitiska föreningens medlemmar. Ett medlemskap kostar 50 kronor per år och ger gratis inträde till alla utrikespolitiska föreningens evenemang.Du kan bli medlem genom att följa länken:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyZoWCrVaZNZnGvmy9hxgOcM9xph3_dbR0rwV0X7YtVoXRcA/viewform
__________________________________________________
Du behöver registrera dig innan evenemanget vilket görs genom följande länk:https://goo.gl/forms/gp1wmWA7EWTG5HCH2