Jonas Attenius medverkar på HBTQ-rådets politikerutfrågning med partiernas gruppledare

15 juni KL: 17:00 - 18:30
Götaplatsen 3 (Visa karta)

HBTQ-rådets politikerutfrågning

Onsdag 15:e juni 17:00 – 18:30, Göteborgs Stadsbibliotek – Trappscenen

HBTQ-rådet bjuder in kommunens politiker för att samtala om hur de ser på hbtqi-personers livsvillkor nu och framåt. Sedan 2017 har Göteborgs Stad arbetat utifrån en plan för att förbättra hbtq-personers livsvillkor. Planens giltighetstid sträcker sig fram till december 2023 och vad som händer efter detta är inte klart. En av utgångspunkterna i planen är de slutsatser som framkom i rapporten Normbrytande liv (2014). Under våren har två nya rapporter om hbtqi-personers livsvillkor i Göteborg tagits fram; en uppföljning av Normbrytande liv samt en lägesrapport om unga hbtqi-personers villkor i skolan. Hur kommer slutsatserna i dessa rapporter omhändertas? Vad kommer hända med de åtgärder som inte är genomförda i hbtq-planen? Vad blir nästa steg framåt för hbtqi-personers rättigheter? Detta är några av de frågor som Göteborgs Stads HBTQ-råd vill ha svar på när politiker i Göteborg bjuds in till samtal.

Programpunkten kommer att livestreamas härifrån: https://www.facebook.com/events/420315786623062

West Pride program: