Internationella kvinnodagen: ”Att försörja sig själv hela livet”

08 mars KL: 19:00 - 20:00
Det digitala mötesverktyget Zoom (Visa karta)

På internationella kvinnodagen arrangerar Socialdemokraterna, S-kvinnor och ABF i Göteborg ett gemensamt möte på temat ”Att försörja sig själv hela livet”. Teresa Carvalho, riksdagsledamot samt ledamot i Socialförsäkringsutskottet, kommer att prata om Socialdemokraternas strategi för höjda pensioner med fokus på jämställdhet och Siw Wittgren Ahl från Socialdemokraterna i Göteborgs seniorutskott kommer att prata på temat ”kvinnor och yrkeslivet”.

Mötet hålls på det digitala mötesverktyget Zoom och är öppet för alla. Vill du delta? Anmäl dig här.

Precis innan mötet, kl.18, arrangerar ”Göteborgskvinnor i rörelse/r” ett digitalt boksläpp av boken ”Att ge upp har inte övervägts” som handlar om kvinnors organisering i Göteborg från 1884 till idag. Läs mer om det här.

kl 20.00-21.00  Halva makten och hela tryggheten!
Missa inte Socialdemokraternas och LO:s gemensamma live-sändning. Andrea Törnestam, SSU, kommer att tillsammans med vår jämställdhetspolitiska talesperson Annika Strandhäll och LO:s ordförande Susanna Gideonsson att hålla i ett ”8 mars-häng” med flera spännande gäster som alla ska prata om hur vår politik kan öka tryggheten för kvinnor. Var med och lyssna och kommentera i samtalet! Jämställdhet handlar i grund och botten om flickors och kvinnors trygghet. I alla delar av livet. Det handlar om att känna sig trygg och säker i sitt hem, utomhus och på jobbet. Att kunna försörja sig och sina barn, orka och kunna jobba heltid och veta att man kommer klara sig på sin pension. Det här frågorna kommer vi sätta extra i fokus på internationella kvinnodagen  Länk till Facebook arrangemanget

Har du frågor? Kontakta studieombudsman Carina Ring på [email protected] eller 073-026 19 00.