Film med Västra Frölunda s-förening

05 februari KL: 18:00 - 21:00
Frölunda Kulturhus (Visa karta)

Välkommen till vårens första film år 2020 på Frölunda Kulturhus

Smärta och ära

Regi: Pedro Almódovar

Musik: Alberto Iglesias

Skådespelare: Antonio Banderas, Penelope Cruz, Asier Etxeandia, Leonardo Sbaraglia,Nora Nava, Julieta Serrano, Leonardo Sbaraglia

Beskrivning: Så stilla, så varm, så snygg och så rolig film!Regissören Pedro Almodóvar är tillbaka med ännu ett mästerverk, präglat av den kombination av humor och allvar som gör honom till en av de stora filmskaparna. I sin unika glödande färgskala berättar han historien om regissören Salvador Mallo och hans åldrande, gestaltad av Antonio Banderas. Han bär på kronisk värk i rygg och själ. Filmen, som bygger på regissören Pedro Almodóvars liv. ”Vi bär alla runt på ryggsäckar fulla av smärta och ära, så det är lätt att relatera till,” säger huvudrollsinnehavaren. Barndomen och inte minst mamma ( Penélope Cruz) får som ofta en hel del plats. Smärta och ära är mer nedtonad än vad vi är vana vid med denna filmskapare.För sin roll i denna film fick Antonio Banderas pris för bästa manliga skådespelare i Cannesfestivalen år 2019.

Datum: Onsdag 5 februari kl. 19.00

Samling: OBS! 18.00 för en fika och en trevlig pratstund i cafeterian på Frölunda kulturhus,vid ett bord för oss.

Kostnad: 75 kronor som betalas, helst via Swish vid anmälan(alternativt, bankgiro 90230494562)Senast 22 januari

Anmälan till: [email protected] 073-666 11 66 [email protected]

Västra Frölunda Socialdemokratiska Förening