Digitalt möte med politikutvecklingsutskottet utbildning

07 april KL: 19:00 - 20:00
Videokonferensverktyget Zoom

Den 7 april kl19 bjuder politikutvecklingsutskottet för utbildning in till ett digitalt möte. Utskottets planerade verksamhet, att få ta del av en verklighetsbeskrivning av skolväsendet från de fackliga organisationerna får tyvärr pausas med anledning av corona.

Därför passar vi på att bjuda in två av våra fyra göteborgska socialdemokratiska riksdagsledamöter, Anna Johansson och Johan Büser. Temat på mötet är hur det nationella planet påverkar utbildningspolitiken i Göteborg. Men också ge oss en inblick i vad den socialdemokratiskt ledda regeringen fokuserar på gällande utbildningspolitik just nu. Detta gör att vi kan komma med nya politiska förslag på lokal nivå som krokar an i nationella skolreformer.

Mötet kommer ske digitalt genom mötesverktyget zoom. Anmäl ert deltagande på länken nedan. 30 minuter innan mötet börjar kommer en länk till zoom-mötet skickas ut med en guide för att logga in på mötet. Zoom fungerar på dator, surfplatta eller smarta telefoner. Ett tips är att ladda ner zoom redan nu.

Anmälningslänk: