Funktionsutbildning för styrelseledamöter

Är du ordförande, sekreterare, kassör, studieansvarig eller medlemsansvarig i en s-förening eller områdeskrets och vill lära dig mer om vad uppdraget innebär, dela med dig av dina erfarenheter och skaffa dig ett nätverk med andra som har samma uppdrag? Då är det här något för dig. Partidistriktet bjuder nu in till en fyrastegsutbildning under hösten 2021.

• Upptakt (träff 1) för alla fem funktionerna samtidigt lördag 21 augusti under partidistriktets styrelsekonferens. Introduktion.
  • Grunderna (träff 2) en kväll kl 18.00-20.30 vardera per funktion. Vi tar bland annat upp om vad stadgan och handslaget säger.
    • Må 27 sept     Ordförande
    • Ti 28 sept      Sekreterare
    • On 29 sept     Kassör
    • To 30 sept     Medlemsansvarig
    • Må 4 okt        Studieorganisatör
  • Fortsättning (träff 3) en kväll kl 18.00-20.30 vardera per funktion. Fokuserar på uppdragets hantverk, tips och trix och goda exempel från kollegor.
    • Må 18 okt      Ordförande
    • Ti 19 okt        Sekreterare
    • On 20 okt      Kassör
    • To 21 okt       Studieorganisatör
    • On 27 okt      Medlemsansvarig
  • Fördjupning (träff 4) för alla fem grupperna samtidigt helgen 4-5 december med övernattning. För Vi kommer fördjupa kunskapen inom respektive område men också ge tid för samtal över funktionsgränserna inom styrelserna.

Rekommendationen är att delta vid alla fyra tillfällen. Det går också bra att delta om du har uppdraget som ”biträdande” eller ”vice” eller om du är styrelseledamot i en distriktsorganisation. Det är ännu inte bestämt om träff 1-3 blir digitala eller fysiska. Utbildningen kostar inget för deltagarna eller anmälande föreningar/områdeskretsar.

Anmäl dig här   Anmälan är öppen fram tills 1 juni 2021.

Frågor? Välkommen att kontakta ombudsmännen Carina Ring, [email protected] tel 073-026 19 00 eller Claes Wennberg, [email protected], tel 070-814 66 73.

Åter till studiesidan

Uppdaterad 210312