Fika med Mattias Jonsson, riksdagsledamot

Cafémöte med Mattias Jonsson, riksdagsledamot. Hur gör vi Göteborg tryggare? På fredag den 15 mars från kl 14.00 på caféet i Gårdsten centrum kan du samtala med Mattias Jonsson över en fika. Mattias bjuder på fikat. Datum: 15 mars Tid: Från kl 14.00 Plats: Café Candy i Gårdsten centrum   Varmt välkommen!

Johan Büser riksdagsdebatterar

”Unga möter makten – Klimatet och framtiden” Riksdagshörnan på Stadsbiblioteket i Göteborg bjuder in till debatt ”Hur ska vi lösa klimatfrågan?”. Från socialdemokraterna deltar riksdagsledamot Johan Büser. Debatten kommer att teckentolkas. Trappscenen, Stadsbiblioteket Göteborg Mer om Johan här.

Anna Johansson samtalar om välfärd med Kommunalmedlemmar

Socialdemokraternas ordförande i Göteborg riksdagsledamot Anna Johansson samtalar på ett frukostmöte med medlemmar i Kommunal om en tryggare välfärd. Ett starkare samhälle. Ett tryggare Göteborg.

Rikard Ledin samtalar om klimatpolitik

Rikard Ledin, gruppledare i Göteborgs stads Miljö- och klimatnämnden debatterar klimatpolitik i regi av Naturskyddsföreningen. Läs mer här. Ett starkare samhälle. Ett tryggare Göteborg.

Johan Büser debatterar miljöfrågor under kulturkalaset

Riksdagsledamot Johan Büser debatterar miljöpolitik under kulturkalaset kl.12:30-13:30 på scenen i EuroPride Park (Kungstorget). Läs mer om kulturkalaset här. Ett starkare samhälle. Ett tryggare Göteborg.

Regional tillväxt och utveckling

Winnet Sverige inbjuder till seminarium om Regional Jämställd tillväxt och utveckling, i samarbete med Centerpartiet och Socialdemokraterna. Agenda 09.30 Registrering och kaffe 10.00 Välkommen och inledning, Winnet Sverige, och Annika Qarlsson (C) 10.15 Presentation av utredning nuläge Regional Jämställd tillväxt, TBC 10.45 Winnet På lika villkor, presentation av goda exempel , inom framgångsrika metoder, under…