Digitala studier

Mycket verksamhet ligger för tillfället nere på grund av Coronakrisen. Men varför inte testa på digitala studier? Partidistriktet arbetar med att kunna erbjuda möten och utbildningar digitalt, samt ge S-föreningarna verktyg och möjligheter att göra detsamma. Är din förening intresserad? Har du önskemål om en digital utbildning? Kontakta studieombudsman Carina Ring (kontaktuppgifter längst ned).

Så går du en digital studiecirkel kring boken ”Vad är socialdemokrati?”
Oavsett om du alltid kallat dig själv socialdemokrat och varit partimedlem i flera år, eller nyss fått upp ögonen för socialdemokratisk ideologi, är ”Vad är socialdemokrati?” en angelägen bok. Den ställer frågor och väcker tankar som är nyttiga för den politiska idéutvecklingen samtidigt som den ger en övergripande historielektion.

Genom denna cirkel kan fler lära om svensk socialdemokrati och diskutera dess teori och praktik. Deltagarna får också möjlighet att prata om värderingar, intressekonflikter, olika ideologier och samhällsanalyser tillsammans.

Studiehandledning med upplägg och diskussionsfrågor

Hur startar jag och får tag på boken?
Kontakta ABF Göteborg:
Kamil Sha-Mohammed, Tel: 031-774 31 33, Mobil: 070 000 31 33

Andra tips:
Här har ABF samlat tips på studieverksamhet i dessa coronatider.

Kontakt:
Carina Ring, studieombudsman: 073-026 19 00 eller [email protected]