VÄLKOMMEN TILL ÖPPET MÖTE TISDAGEN DEN 22 JANUARI!

Om regeringsbildningen och uppgörelsen med MP, L och C.

Efter en lång och stökig politisk höst har vi äntligen en socialdemokratisk statsminister och på måndag väljs en ny regering. Under en mandatperiod fattar en regering ungefär 10 000 beslut. Om 73 av dem har det slutits en uppgörelse med mittenpartierna. Vad har vi fått ge upp för att nå hit? Vad innebär detta för vanligt folk? Hur påverkar kompromisser arbetarrörelsens och hur behöver vi som parti agera för att inte tappa bort oss i detta nya politiska landskap?

Välkommen att stötas, blötas, ställa frågor och resonera kring uppgörelsen och regeringsbildningen med partidistriktets ordförande och riksdagsledamot Anna Johansson.

18.30 Kvällen inleds med att partiets förste ombudsman resonerar kring och berättar om partidistriktets nya verksamhetsinriktning som träder i kraft fr.om 1 februari. Därutöver drillas vi i partiets strategi inför EU-valet.
19.30 Partidistriktets ordförande och riksdagsledamot, Anna Johansson resonerar kring regeringsbildningen.
19.50 Öppen frågestund med Anna Johansson

När: 22 januari klockan 18.30