Stor sorg efter Christer Emilssons bortgång

– Vi kommer sakna Christer Emilsson (bland vänner Emil) som har lämnat oss, säger Magnus Kindmark, ordförande i Högsbo socialdemokratiska förening. Han var en aktiv stadsdelspolitiker som suttit i stadsdelsnämnden sen 2007, först i Högsbo, nu i Askim-Frölunda-Högsbo. Han var aktiv i Högsbo socialdemokratiska förening och på Volvo där han var fackligt engagerad.

– Det är tungt när någon lämnar i förtid. Vi kommer alla att sakna Christer som alltid fanns där för oss och ställde upp i vått och torrt, avslutar Magnus Kindmark.

Madlén Gunnarsson, ordförande i IF Metalls Socialdemokratiska förening:

– Igår eftermiddag 29 april fick jag veta att vår vän, kollega och fackliga kamrat Christer Emilsson hastigt gått bort under natten. Christer har varit sjuk under en tid, men det som orsakade hans bortgång var att hjärtat inte längre orkade med.

– Jag och alla kamrater här på Verkstadsklubben och fackklubben känner idag en stor sorg och saknad. Christer lämnar ett stort tomrum efter sig. Jag minns Christer som en rolig, finurlig, envis, hjälpsam och duktig person som var mycket engagerad inom både det fackliga och politiska arbetet.

-Våra tankar går till Christers familj, avslutar Madlén Gunnarsson.