Fler göteborgare vill ha socialdemokrati!

Socialdemokraterna i Göteborg går fram till 25% i ny mätning från GP/Sifo! Det är fem procentenheter över valresultatet 2018.

”Det är glädjande att fler göteborgare verkar sätta sin tilltro till Socialdemokraterna. Men att bygga förtroende är ett långsiktigt arbete som vi tänker fortsätta göra varje dag. Vi ska fortsätta prata med göteborgarna om hur vi vill bygga ett bättre Göteborg. Vi är det enda partiet som både sätter välfärden först och samtidigt vänder på varje sten för att bryta segregationen och tränga tillbaka det grova våldet.” säger Mattias Jonsson, ordförande för Socialdemokraterna i Göteborg.

Jonas Attenius (S), kommunalråd: ”En m:ätning är bara en mätning, men att var fjärde göteborgare – fler än på åtta år – sätter sitt hopp och sitt förtroende till Socialdemokraterna är djupt hedrande. Vi lovar att respektera det förtroendet. Göteborgarna ska inte behöva välja mellan att stå upp mot lycksökare i välfärden eller att stå upp mot gängkriminella. Vi kommer göra både och!”

Läs mer här: https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/inf%C3%B6r-valet-socialdemokraterna-%C3%B6kar-kraftigt-i-g%C3%B6teborg-1.65594684