Budget för ett jämlikt Göteborg

De rödgrönrosa partierna i Göteborgs stad har presenterat sitt budgetförslag för år 2017. Socialdemokraterna prioriterar mer resurser till minskade klyftor och skola. En ny friidrottsarena på Hisingen och gratis simskola för alla stadens barn visar att de rödgrönrosa fortsätter arbetet för jämlik hälsa i ett jämlikt Göteborg.
Ann-Sofie Hermansson presenterar årets budget
Under presentationen på Angeredsgymnasiet, där både elever och anställda på skolan deltog, meddelades att Socialdemokraterna med samarbetspartier satsar 300 miljoner extra på välfärden under nästa år – varav 38 miljoner är direkt öronmärkta för satsningar på ett mer jämlikt Göteborg. Alla förslag är finansierade och ingen skattehöjning behövs. – Det här är en bra budget med satsningar på jobbskapande, välfärd, arbetsmiljö, hållbarhet och ökad jämlikhet, säger Ann-Sofie ”Soffan” Hermansson om sin första budget som kommunstyrelseordförande. Du hittar hela den rödgrönrosa budgeten för 2017 här.