Studier

Är du en vetgirig person? Vill du förändra vårt samhälle? Lika mycket nu som förr är kunskap makt. Att delta i studier och kurser är roligt och ett bra sätt att lära känna andra och samtidigt lära sig mer om vår politik.

Här hittar du information om våra introduktionsträffar för nya medlemmar, och mer info om partiets medlemsutbildningar som sker i 3 steg. Här hittar du också studiematerialet till partiets medlemsutbildning med fokus på vår ideologi, vår historia och vår organisation. Studiematerialet finns även översatt till engelska och arabiska.

Introduktionsträff för nya medlemmar- mer info och anmälan

Medlemsutbildningar- mer info och anmälan

Vårt studieprogram och kontaktuppgifter till vårt studieutskott

Andra spännande kurser du kan söka till…

• Att skriva politiskt

Arbetarrörelsens Folkhögskola i Viskadalen och Tiden magasin arrangerar -Att skriva politiskt under våren 2019. Här får du bland annat lära dig mer om logiken i olika medier, praktiska skrivtips och grunderna i det politiska skrivandet. Vi kommer även att öva, öva och öva. Det blir roligt, utvecklande och viktigt. För den som vill påverka debatten är det dags att slipa sina verktyg. Läs mer om kursen på nedanstående länk.

• Förtryck i hederns namn

Kursen ger en introduktion till och en fördjupad teoretisk förståelse av frågan om hedersförtryck och hur detta kan förebyggas. På kursen medverkar lärare och gästföreläsare med stor kunskap i och erfarenhet av ämnet, som hjälper dig genom kurslitteraturen. Läs mer om kursen på nedanstående länk.

• Wigforssakademin

Wigforssakademin är en idépolitisk utbildning med fokus på framtidens progressiva reformism. Utbildningen vänder sig till fackligt aktiva, studenter och samhällsintresserade med hjärtat till vänster. Som deltagarna får du under ett halvår en fördjupad orientering i progressiv samhällsdebatt och teori men också utveckla dina verktyg för att kunna bedriva ett aktivt reformarbete och en inkluderande organisering. Läs mer om kursen på nedanstående länk.

• Grundläggande ledarskap steg 1B

Distanskursen i Grundläggande ledarskap riktar sig till dig från S i VGR och Halland som är förtroendevald ledamot eller ersättare för Socialdemokraterna i kommun och region. Kursen vänder sig till dig som vill utvecklas och stärkas i din roll som förtroendevald ledamot eller ersättare. Läs mer om kursen på nedanstående länk.

• Att leda partivänner

Distanskursen riktar sig till dig i S i VGR och Halland som är vald ledare för Socialdemokraterna i kommun, region. Kursen vänder sig till dig som vill utvecklas och stärkas i din roll som ledare i socialdemokraterna. Läs mer om kursen på nedanstående länk.

• S-handledarutbildning

S-handledare är en ettårig distanskurs i handledarskap för distanskurser i Socialdemokratiskt ledarskap. För att bli certifierad S-handledare och kunna verka som S-handledare ska du genomföra kursen, parallellt ska du delta som handledare med en certifierad handledare (mentor) på en distanskurs i ledarskap. Läs mer om kursen på nedanstående länk.