Varför Västlänken?

13 Nov
Backa Folkets Hus

Välkommen på ett kostnadsfritt samtal om syftet med Västlänken! Samtalet sker mellan Shahbaz Khan, Gert Gerlotte och Stellan Tengroth som alla tre har omfattande insikter i den infekterade frågan om Göteborgs framtida infrastruktur.

Shahbaz Khan är kommunalråd med ansvar för infrastrukturen i Göteborg. Gert Gelotte är frilansande journalist som skrivit flera artiklar om Västlänken.

Civilingenjören Stellan Tengroth har ett förflutet på Trafikverket och har skrivit boken ”Varför Västlänken”? (2016). Alla är välkomna till samtalet mellan dessa tre personer som har omfattande insikter i den infekterade frågan om Göteborgs framtida infrastruktur. Även tillfälle till samtal mellan panel och åhörare ges.

Att vi lägger tyngdpunkten på ordet samtal beror på att debatten stundtals är osaklig och fylld med felaktiga kommentarer. Vi hoppas på en kväll som domineras av fakta kring en komplicerad fråga som påverkar vår stads utveckling. Backas Zanzibarprojekt serverar kaffe och hembakt kaka för 20 kr fram till 18.30 då mötet börjar.

Kvällen arrangeras av Backa Socialdemokratiska förening, ABF Göteborg och Göteborgs Arbetarförening. Ingen anmälan krävs. Fri entré. Välkommen!