S för Tro och solidaritet

14 May KL: 18:00 - 20:00
Frölunda Kulturhus (Visa karta)

Hjärtligt välkomna 14/5 till en öppen kväll om att värna demokratin! Möt Carolina Hultgren, se en intervju med henne och filmen Svarta Nejlikan.

Kvällen handlar om militärkuppen i Chile med dess förödande konsekvenser och människors val att agera för det goda, där Harald Edelstam svensk diplomat i Chile vid denna tid 1973, är ett exempel på det.

Vi lever i en tid där vi behöver fortsätta värna mänskliga rättigheter och stå upp för varandra. Kvällen vill gjuta mod i oss alla, som vill stå upp i svåra tider, att våga och att agera när vi möter brist på medmänsklighet. Det är Tro-och solidaritet som bjuder in och som vill mana till tro och solidaritet. Fri entré. Väl mött!

Tid: kl. 18.

Plats: Frölunda Kulturhus (Lilla salen, rakt fram och till vänster efter ingången).

Anmälan görs till Sofia Arvidsson, ([email protected] el. sms på 0705-907038) senast 10 maj. Fika finns för 20 kr. Informera vid anmälan om Du vill ha.

Detta är ett medlemsmöte i kombination med ett öppet möte. Lokalen tar 100 personer så de som anmält sig inom ramen för antalet personer i lokalen, får en bekräftelse via mejl eller sms som medtages till lokalen. Först till kvarn!