Medlemsmöte Tro och solidaritet

06 Dec KL: 18:00 - 20:00
Järntorget 8 (Visa karta)

Social utsatthet och hemlöshet är temat för S-för tro-och solidaritet framöver. Hjärtligt välkomna 6/12 till ett öppet medlemsmöte kl. 18.00 på Partiexpeditionen då vi närmar oss dessa viktiga frågor ytterligare! Möt Marina Johansson ordförande Social Resursnämnd och kommunalråd som talar om social utsatthet och hemlöshet och vad som hittills görs i staden för att människor i Göteborg inte ska hamna utanför samhället på olika sätt.

Vi behöver fortsätta värna mänskliga rättigheter och stå upp för varandra. Kvällen vill gjuta mod i oss, att tillsammans agera när vi möter brist på medmänsklighet. Och att reflektera tillsammans om de ytterligare insatser som kan behöva göras. Väl mött!

Alltså:

Tid: kl. 18.

Plats: Partiexpeditionen Järntorget 8, en trappa upp. Tryck på ringklockan. Du bjuds på lite julig fika. Anmäl gärna till [email protected]

Detta är ett medlemsmöte för alla föreningarna i Tro-och solidaritet Göteborgsdistriktet i kombination med ett öppet möte. Vi kommer också kunna diskutera vad ni medlemmar vill ha för medlemsaktiviteter under 2019.