Årsmöte Socialdemokrater för tro och solidaritet, Göteborgsdistriktet.

15 Mar KL: 18:00 - 20:00
AFIG, Järntorget 7 (Visa karta)

Kallelse till årsmöte 15 mars 2018, kl. 18.00: Socialdemokrater för tro och solidaritet (STS), Göteborgsdistriktet.

Plats: Arbetarrörelsens folkhögskola – Järntorget 7, (vån. 5).

Härmed kallas alla ombud från de tre föreningarna till distriktets årsmöte. Alla medlemmar är hjärtligt välkomna, så sprid denna information i era lokala föreningar. Vi bjuder på fika.

Kvällen inleds med ett seminarium på ca en timma då Evert Svensson är inbjuden att tala med oss utifrån sitt politiska liv, i Tro och solidaritet och i världspolitiken. ”En del människor viger hela sina liv till kampen mot förtryck och för mänskliga rättigheter. Envist, utan åthävor, kämpar de för fred, rättvisa och alla människors lika värde.” Citat från boken ”Mitt namn är Evert”.

Vi tänker sedan börja runt kl 19.15 med årsmötet. Välkomna!

Kongressombud angående Tro-och solidaritets förbundskongress 2018 (i juni).

Vi uppmanar medlemmar att inkomma med nomineringar angående kongressombud och ledamöter till förbundsstyrelsen som skickas till mig via min mejladress: [email protected], hälsar /Joakim Berlin, Distriktsordförande för Tro-och Solidaritet.