Soffan bygger om sitt lag

Ann-Sofie Hermansson bygger om sitt lag i kommunstyrelsen. Nya i laget blir Ingrid Andreae som kommer ha tydligt fokus på utbildningsfrågorna, och Shahbaz Khan som kommer gå in som ordförande i trafiknämnden.

Ingrid Andreae är född och uppvuxen i Mölndal. Hon har varit aktiv inom Socialdemokraterna i över 20 år men har främst en facklig bakgrund. Det var inom Kommunalarbetareförbundet det fackliga intresset började och Ingrid han en kort tid arbeta som som ombudsman för Kommunal. Vägen in i Kommunal började i barnomsorgen.
Sedan två år tillbaka är hon tjänstledig från LO-Västsverige där hon arbetar som ombudsman. Under tjänstledigheten har Ingrid arbetat i stadshuset som politisk sekreterare, bland annat med skolfrågor.

Shahbaz Khan är född och uppvuxen i Bergsjön. Det var redan där han insåg orättvisorna i samhället vilket gjorde att ha senare engagerade sig inom socialdemokratin.
Shahbaz arbetade tidigare inom GR med samhällsplanering där tidigare kommunalrådet Johan Nyhus var ordförande och fick upp ögonen för honom. Sedan tre år tillbaka har Shahbaz arbetat nära Nyhus med stadsbyggnadsfrågor och trafik.
Nu tar han över hela ansvaret och ser fram emot att driva jämlikhetsfrågorna inom trafikpolitiken.

Ann-Sofie Hermansson – ”Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det nya laget. I kombination med de mycket kompetenta personer som vi redan har kommer detta att bli ett riktigt ”Dream Team”. Det här är ett gäng som kommer att göra massor av bra saker för Göteborg under många år efter valdagen”.