Medlemsbrev 3 oktober 2018

Medlemsenkät om valrörelsen i Göteborg

När nu valrörelsen är över vidtar en period av utvärdering och analys. Som en del av det vill vi höra dina synpunkter och tankar om Socialdemokraternas valrörelse i Göteborg 2018. Inspelen kommer att användas i partidistriktets eget utvärderingsarbete och kommer att överlämnas till partidistriktets valanalysgrupp. Sista svarsdagen är 14 oktober.

Klicka här för att fylla i enkäten
__________________________________________________________

Välkommen på eftervalssnack!

Kom och prata om erfarenheter, tankar o idéer som väckts under valrörelsen. Vad var bra, vad kunde vi gjort bättre osv.
Sista chansen att medverka på ett av dessa möten är imorgon torsdag.

Tid och plats: Torsdag 4 oktober i Hammarkullens Folkets Hus, kl 18-21

Anmäl dig här

Välkommen!
__________________________________________________________

Välkommen på höstdistriktskongress!

Alla medlemmar är hjärtligt välkomna till partidistriktets Höstdistriktskongress den 20 – 21 oktober, Folkets Hus, Olof Palmes plats, tid meddelas senare. På mötet kommer vi bl a prata om årets valrörelse och dess resultat, ha motionsbehandling men också blicka framåt på kommande mandatperiod och ett spännande EU-parlamentsval 2019.

Save the date!

Hösten kantas av intressanta möten runt om i våra föreningar. Två utav dessa hittar ni mer info om här nedanför.

– Flyktingarnas integration på arbetsmarknaden och påverkan på offentliga finanser
Onsdagen den 24 oktober bjuder Internationella Socialdemokratiska föreningen i Göteborg i samarbete med S i Centrum, Partidistriktets internationella utskott, SSU och ABF in till ett intressant möte om flyktingarnas integration på arbetsmarknaden och påverkan på offentliga finanser. Mötet gästas av Joakim Ruist, nationalekonom vid Göteborgs universitet.

Läs mer om tid, plats och kontaktperson här!

– Varför Västlänken?
Tisdagen den 13 november bjuder Backa Socialdemokratiska förening tillsammans med ABF och Göteborgs arbetareförening in till samtal på tema ”Varför Västlänken?”. Medverkar i samtalet gör Shahbaz Khan, Gert Gelotte och Stellan Tengroth. Shahbaz Khan är kommunalråd med ansvar för infrastrukturen i Göteborg. Gert Gelotte är frilansande journalist som skrivit flera artiklar om Västlänken. Civilingengören Stellan Tengroth, med ett förflutet på Trafikverket, har 2016 skrivit boken ”Varför Västlänken?”.

Läs mer om tid och plats här!
______________________________________________________________