Medlemsbrev: Innehåller info om bl.a. eftervalssnack, valrea och medlemsutbildningar!

Välkommen på eftervalssnack!

Kom och prata om erfarenheter, tankar o idéer som väckts under valrörelsen. Vad var bra, vad kunde vi gjort bättre osv.
För att så många som möjligt ska få möjlighet att vara med erbjuder vi 4 olika dagar och platser.

1. Måndag 27 september i Frölunda Kulturhus, kl 18-21

2. Söndag 30 september i Gamlestadens Medborgarhus, kl 15-18

3. Onsdag 3 oktober i Backa Folkets Hus, kl 18-21

4. Torsdag 4 oktober i Hammarkullens Folkets Hus, kl 18-21

Anmäl dig här

Välkommen!
______________________________________________________________________

Valrea!

Till slutspurtshelgen hade vi beställt 200 stycken t-shirts i olika storlekar, röda och vita. Någon klantade till det på leverantörsfirman och tröjorna dök upp först i måndags, efter valet.

Du är välkommen förbi expeditionen på Järntorget 8 och hämta dig en t-shirt alldeles gratis!

Under valrörelsen har vi också använt en stor del kampanjjackor, dessa kommer att tvättas och senare reas ut till ett billigt pris. Vi återkommer när detta är aktuellt.
____________________________________________________________________________

Alla medlemmar erbjuds medlemsutbildning!

Som ny (eller gammal) medlem inbjuds du till en introduktionsträff där du får träffa andra som tagit steget in i politiken! Vi pratar lite om valet, går igenom hur vår organisation fungerar,  säkerställer att du har fått ett gott mottagande och känner dig välkommen! Vi pratar också om hur ditt engagemang kan tas tillvara på, om du vill vara med i utåtriktade aktiviteter, skriva motioner och insändare så att du kommer till din rätt. Vi träffas måndagar på partiexpeditionen kl 18-20, Järntorget 8.

Anmäl dig till introduktionsträffarna här

Medlemsutbildning i 3 steg
Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också en viktig  del i byggandet av en stark partiorganisation, och höjer dessutom nivån i hela vårt studiesystem. Medlemsutbildning finns i 3 steg. Du går dem i tur och ordning. Starta med steg 1 träff 1 och sedan kan du anmäla dig till träff 2-6 hur du vill när det passar dig. Utbildningarna går vid olika tider och du kan hoppa fram och tillbaka mellan olika dagar.

Du kan läsa mer om Socialdemokraternas medlemsutbildningar här

Anmäl dig till medlemsutbildning steg 1 här

Anmäl dig till medlemsutbildning steg 2 här

Vi genomför alla våra studier i samarbete med Arbetarnas bildningsförbund, ABF.
_________________________________________________________________________

PS.

På tisdag den 18 september går nomineringsanmodan ut inför partikongressen 22 – 24 mars 2019 i Örebro så håll utkik!
___________________________________________________________________________

VÄLKOMNA TILL HÖSTDISTRIKTSKONGRESSEN

Alla medlemmar är hjärtligt välkomna till partidistriktets Höstdistriktskongress den 20 – 21 oktober, Folkets Hus, Olof Palmes plats, tid meddelas senare.På mötet kommer vi bl a prata om årets valrörelse och dess resultat, ha motionsbehandling men också blicka framåt på kommande mandatperiod och ett spännande EU-parlamentsval 2019.
____________________________________________________________________________