Investeringar för jobb och utbildning i S valmanifest

Socialdemokraterna har presenterat valmanifestet Kära framtid. Det handlar om att skapa fler jobb, investera i utbildning och minska klyftorna i samhället.

? En socialdemokratiskt ledd regering tar på riktigt upp kampen mot ungdomsarbetslösheten. Det är vi som har reformerna och förslagen på hur unga får jobb och det är vi som satsar på såväl högskola/universitet som vuxenutbildning, säger Anneli Hulthén (S), kommunstyrelsens ordförande.

? Vad Sverige, och Göteborg, behöver är fler jobb och fler bostäder, och inte ökade klyftor. Det är därför pensionärerna får den enda skattesänkningen av en socialdemokratiskt ledd regering.

? Sverige behöver en nationell bostadspolitik med nationella mål. Men det handlar inte bara om antal bostäder utan också om att hyresrätten ska vara i fokus. När det gäller nybyggnation vill vi socialdemokrater använda oss av SBAB för att finansiera bostadsbyggandet, till skillnad från Alliansen som vill sälja SBAB, säger Anneli Hulthén (S) kommunstyrelsens ordförande.

Läs mer om valmanifestet ”Kära framtid”