Expeditionen växlar upp!

Viktoria Tryggvadottir och Rikard Andersson är inga nykomlingar i rörelsen. Vi är glada att de båda börjar arbeta på expeditionen under våren.

Viktoria anställs som strategiansvarig för att samordna och leda det strategiska arbetet i valrörelsen. Trots att Viktoria är utbildad inom journalistik och politik och har jobbat inom politiken i många år är hon i grunden en socialarbetare och socialpolitiker. I en tid där frågan om trygghet är en av våra viktigaste samhällsutmaningar är det viktiga färdigheter. Hon har jobbat både inom LO och inom politiken lokalt i stadshuset och i Stockholm vilket kommer göra det lättare att förstå förutsättningarna för de instanser som nu behöver jobba tillsammans för valvinst.

Vi ska möta göteborgare på ett sätt som vi aldrig gjort förut. Vi ska visa att vi är partiet som har både kompetensen och viljan att fortsätta utveckla Göteborg till en trygg och jämlik stad. För att klara det måste hela rörelsen göra det tillsammans i ett uppriktigt lagarbete. Borgerligheten ska aldrig underskatta kraften i en enad och stark arbetarrörelse.

Rikard kommer arbeta med organisering och se till att vi blir fler socialdemokrater. Rikard kommer senast från Byggnadsarbetareförbundet där han jobbat med att organisera fler medlemmar, och innan det från byggbranschen. Göteborgarna kommer ofta kunna träffa Rikard på gator och torg men han kommer även att arbeta med valorganisatörerna och trimma organisationen inför valrörelsen.

Vi vet att vi har den bästa politiken och nu står vi inför uppgiften att se till så göteborgarna också vet det. Ingen ska ha undgått att vi arbetar för att VARENDA unge ska ha en bra start i livet.

Vi hälsar dom varmt välkomna och lycka till!