EuroPride i Göteborg!

Äntligen är det dags för EuroPride i Göteborg! Här hittar du information om de aktiviteter som kommer äga rum under veckan, men här kan du också läsa vårt HBTQ+-program som antogs av partistyrelsen 1 juni i år.

Fira EuroPride med oss i Göteborg mellan den 14 och 19 augusti! ­Häng med oss i Prideparken och gå ­tillsammans med oss och arbetarrörelsen i Pride­paraden. Vi kommer finnas på plats i arbetarrörelsens tält på Kungstorget under hela veckan med start tisdag.

Paraden i Göteborg
Kom och dansa, gå eller hjula med oss och stå upp för rätten att få vara och älska vem en vill! Ta täten för jämlikhet tillsammans med oss.

Samling på Heden kl 14:30 Paraden avgår kl 15:30.

Ta med mamma, grannen, kompisen och alla andra, så visar vi att arbetarrörelsen går stolta för alla människors lika värde och rättigheter. Bär gärna något rött!

Här hittar du mer info om vad som händer i staden under EuroPride

Vi socialdemokrater står i alla sammanhang upp för människovärdet och kräver krafttag mot de hatbrott som begås på grund av rasism, främlingsfientlighet eller hets mot HBTQ+-personer. I det starka samhället accepteras inte diskriminering på grund av kön, ålder, funktionsnedsättning, hudfärg, tro, sexuell läggning eller något annat som gör oss människor unika – varken på arbetsplatsen, på fritiden, i skolan eller i hemmet.

Kampen för HBTQ+-personers rättigheter har med stor framgång drivits av socialdemokratin. Vi är ständigt beredda att öka friheten och rättigheten för alla att delta på lika villkor i det demokratiska samhället. Men ännu återstår arbete.

Läs vårt HBTQ+-politiska program här!

Tryck här för att läsa mer om vår politik i HBTQ+-frågor