#42 Willy Kiela

Undersköterska 55 år Östra Göteborg till kommunfullmäktige

De frågor som är viktigast för mig är hur vi Socialdemokrater ska bekämpa segregationen och positivt utveckla utsatta områden där många invandrade bor för att känna sig trygga. Hur vi ska positivt utveckla våra invandrarföreningar att bli mer aktiva i stadsdelen. Hur vi ska förbättra sjukvården och vårdomsorg  så att alla ska känna sig trygga att få rätt vård under en kortare period. Utöver detta behövs det fler poliser samt väktare bland de olika områden för att alla ska känna sig trygga.

Jag hittar min kraft att vilja arbeta politiskt genom att lyssna på folket, arbetskamrater och kompisar när dem pratar om vårt samhället och de orättvisor som finns. Exempelvis finns det inga kulturhus i Bergsjön, arbete eller tillräckligt med bostäder. Att arbeta politiskt för mig är att försöka hjälpa dem som lever i utanförskapet så att vårt samhälle ska bli jämlikt och att alla ska få samma förutsättningar.